Maak kennis met Zwemclub de Forel.

logo 3

Zwemclub de Forel is opgericht in 1957.

De vereniging is gevestigd in zwembad de Steense in Wolvega. Ook is deze vereniging aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse ZwemBond.

Zwemclub de Forel is een moderne en dynamische vereniging waar plezier voorop staat. Wij gaan mee in het tijdsbeeld van nu. In deze tijd zijn er zoveel keuzes te maken om je sport beoefenen maar de zwemsport is de sport voor jong en oud.

Onze maatschappelijke betrokkenheid willen wij tonen door proactief samenwerkingsverbanden op te zetten waardoor meer mensen in aanraking komen met de zwemsport en de vereniging.
Om dit te verwezenlijken kiest Zwemclub de Forel ervoor om een toegankelijke en laagdrempelige vereniging te zijn.

Motieven om te gaan zwemmen:

1. Ontspanning, om na een werkdag of schooldag je eigen even lekker te ontspannen. Of als je veel last hebt van stress, kun je even lekker ontspannen.

2. Conditie, mensen die hun conditie op pijl willen houden, om ergens iets (beter) te kunnen presteren.

3. Vrije tijdsbesteding, mensen die tijd over hebben, en dit nuttig willen besteden.

4. Gezelligheid, mensen die gezellig iets willen doen met vrienden, of hun partner.

5. Sociale contacten, mensen die hun vrienden kring willen vergroten, of gezellig bezig willen zijn met andere mensen.

6. Opdracht van dokter, mensen die vanwege een ziekte enz. opdracht hebben gekregen om te gaan sporten.

7. Soepel houden van spieren en gewrichten, mensen die nog al (snel) last hebben van stijve gewrichten en die een beetje soepel willen houden.

8. Goed voor de gezondheid, voor mensen die hartklachten o.i.d. hebben kan het goed zijn om te gaan sporten (en zo eigenlijk een betere conditie op kunnen bouwen.)

9. In verband met je gewicht, mensen die last hebben van overgewicht of dreigen er last van te krijgen, kunnen gaan sporten om dit te voorkomen of niet erger laten worden.

10. Om je bloedsuikergehalte op peil te houden, veel mensen die diabeet zijn, of het risico lopen dit te worden, gaan sporten omdat lichamelijke activiteit helpt om de glucosegehalten van je lichaam op peil te houden.

11. Om even ‘nergens aan te denken’, sporten helpt je hoofd leegmaken, zodat je even nergens aan hoeft te denken. En kun je weer fris verder gaan, bovendien wordt je concentratie beter.

12. Om je lichaam flexibeler te maken, rek- en strekoefeningen helpen je spieren langer te maken, waardoor je flexibeler wordt.

13. Om beter te kunnen slapen, doordat je spieren minder gespannen zijn zal je makkelijker kunnen ontspannen gedurende de nacht. Je zult sneller in slaap vallen, dieper slapen en meer verfrist wakker worden.

⇑ ⇑